Boze Thaise buschauffeur - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Daniel en Anouk - WaarBenJij.nu Boze Thaise buschauffeur - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Daniel en Anouk - WaarBenJij.nu

Boze Thaise buschauffeur

Door: Anouk en Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel en Anouk

20 December 2013 | Thailand, Ko Tao

Om in Khao Sok te komen moesten we eerst met de nachttrein naar Surathani. De trein doet er ongeveer 14 uur over en is een erg relaxte manier van reizen omdat de stoelen omgetoverd worden naar bedden. Surathani is een plek waar veel reizigers met verschillende bestemmingen bijeenkomen en dat hebben we gemerkt. Zodra je de trein uitkomt lopen er 3 Thaise vrouwtjes al schreeuwend over het plein iedereen de juiste bus in te werken. Nadat wij 4 keer hebben gezegd dat wij naar Khao Sok moesten kregen we na veel geregel een geïmproviseerd wit stickertje op ons arm geplakt en mochten we plaatsnemen in een bus. Daan besloot om Khao Sok alvast aan de binnenkant van z'n ogen te gaan bekijken want hij had niet zo lekker geslapen. Er werd ons verteld dat we minimaal een uur in de bus zouden zitten. Na een half uur komt een mannetje de bus ingelopen en schreeuwt Koh Samui en de hele bus loopt leeg. Anouk vertrouwd het niet helemaal en die maakt Daan wakker, die mompelt iets van "ah nee joh schatje, komt wel goed". Een half uur later maakt Anouk Daan nog een keer wakker met de mededeling dat we volgens haar toch echt verkeerd zitten. Het lijkt er sterk op dat we bij een bushangar zijn en dat de bus niet verder gaat. Anouk loopt naar voren om het te vragen en de buschauffeur ontploft! Wij verstaan gelukkig geen Thais maar dat is achteraf maar beter ook denk ik! Het was in iedere geval wel duidelijk dat hij niet heel blij was dat wij nog in de bus zaten :). Ze dachten waarschijnlijk weer van die stomme toeristen die in slaap gevallen zijn, maar deze keer waren ze ons even vergeten. Nadat ongeveer 10 buschauffeurs ons nog uit hebben staan lachen was er één zo aardig om ons naar de goede plek te brengen. Dit was dus inderdaad de plek een half uur eerder waar de hele bus leegstroomde Haha!

Gelukkig waren we nog op tijd voor ons vervolgvervoer naar Khao Sok en drie uurtjes later waren we op de plek van bestemming. We hadden een hutje gehuurd midden in de jungle. Bij deze accommodatie horen natuurlijk de nodige insecten,wij hadden het geluk dat wij twee dagen een spin in onze badkamer hadden zo groot als je hand. Ons hutje stond bij een gezinnetje op het erf. Zij hadden ongeveer 7 van dit soort hutjes daar staan en waren erg gastvrij! Op het moment van aankomst waren wij de enige gasten en kregen dus alle aandacht. De reden van ons bezoek aan Khao Sok was het grote natuurpark dat er bij ligt. Wij hebben meteen voor de dag erna excursie geboekt om de jungle in te gaan en dit was erg vet! Eerst gingen we met de boot een uur door het watergedeelte van het park voordat we uiteindelijk bij de jungle aankwamen. Na een lunch te hebben gekregen kon de tocht van drie uur beginnen. Deze bestond uit 2 uur door de jungle en 1 uur door een grot. Achteraf had het alles wat je ervan kan verwachten; warmte, klimmen & klauteren, zwemmen, muggen, spinnen, vleermuizen en natuurlijk mooie planten/bomen.

De volgende dag zijn we nog even naar het dorpje geweest wat bij Khao Sok hoorde en hebben we gekeken wat onze volgende bestemming zou worden. We waren het er allebei over eens dat we wel toe waren aan de zee en het strand dus de volgende bestemming werd Krabi. Vanuit Krabi kan je makkelijk de eilanden bereiken in het uiterste zuiden van Thailand en het ligt vlakbij de stranden van Aonang. De stranden van Aonang zijn erg mooi maar alles wat er omheen gebeurt is een toeristische chaos. Er zijn bijvoorbeeld 15 Italiaanse restaurants met alleen maar Indiërs voor de deur je bijna letterlijk naar binnen trekken! "Hello my friend, I make you a nice price my friend! Na twee dagen waren we dit erg zat en besloten we dat het tijd was om verder te gaan.

De eilanden helemaal in het zuiden leek ons een mooie bestemming. We wilden eerst naar Koh Phi Phi maar dat was helaas erg duur omdat we midden in het hoogseizoen zitten. Ons tweede keus was Ko Lanta en daar hebben we 4 geweldige dagen gehad! Scootertje gehuurd om zelf het eiland met de verschillende stranden te ontdekken. Naar de oude stad van Ko Lanta gereden, dit was vroeger een belangrijk handelspunt. Verschillende (reggae) barretjes ontdekt met live bandjes, lekker eten en een heel relaxte sfeer. Leuke mensen ontmoet op het eiland, vooral de eigenaar van de Blue Moon! Dat was een bar aan het strand met relaxte muziek waar we een paar keer zijn geweest! Daarnaast hebben we ook nog besloten om één dag een activiteit te doen wat de ander graag wilde. Op het eiland waren er verschillende slangenshows en Daan wilde daar graag heen. Dit zijn privé shows bij iemand thuis. Allereerst kregen we een rondleiding langs alle slangen die hij had. Het waren ongeveer 10 soorten waarvan 8 giftig. De niet giftige mochten wij vasthouden voordat de show kon beginnen. Wat een mafkees was die man die de show deed. Hij vertelde dat hij al meerdere keren was gebeten maar hij had het antigif gelukkig thuis. Mocht je dat niet hebben, is het vaak na een uur al gebeurd. Hij ving de eerste cobra toen hij 7 was en kreeg daarvoor omgerekend 5 euro van zijn vader! In de bijlage staan wat foto's zodat jullie een indruk krijgen van wat hij allemaal met die slangen deed. Vingers in de mond van de slang leggen of de slang kussen was voor hem geen probleem! Na het billenknijpen van de spanning was het tijd voor Anouk der activiteit; Thaise massage. Daan had dit nog nooit gedaan want die houdt niet van dat getrek aan zijn lichaam maar die had nu geen keus. Achteraf vond hij het nog best lekker om door een oud vrouwtje uit elkaar te worden getrokken ;). Inmiddels hebben we Ko Lanta weer achter ons gelaten en zijn we in Koh Tao. Op dit eiland gaan we proberen binnen 4 dagen ons duikbrevet te halen!

Zo nu zijn we weer bij..jullie horen snel weer van ons! De groeten, een kus of een knuffel van het nog steeds zon overgoten Thailand!

Daniel & Anouk

• 20 December 2013 - 16:23

Katie:

Haha wat een engerd die slangeman!
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben schatjes. Hier draait alles nu natuurlijk om kerst kerst kerst!
    ''Driving home for christmas'' klinkt uit alle winkeltjes in Utrecht (en bij mij thuis natuurlijk!)

Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen xx

• 20 December 2013 - 16:53

Bert:

Heerlijk...lekker chillen op De Koh's....ben jaloers!

• 20 December 2013 - 18:57

Mama Cerutti:

Niet te geloven wat jullie allemaal meemaken,hopelijk heeft Daniel nu het slapen in het openbaar vervoer afgeleerd:dat komt het er van.Gelukkig hoefden jullie niet de hele weg terug te lopen.......

Slangen, daar heb ik niets mee, maar Daniel wel wat een belevenis. Nu heb jij alle ins and outs gezien en gehoord.

Moeten jullie ook je huisdier uit laten,wel leuk en hoe heet hij???

Ik kan mij voorstellen dat Anouk na de slangenshow eraan toe was om iets te doen wat zij ook leuk vond.

Indrukwekkend verslag weer,kijk ernaar uit om de volgende te lezen.

• 21 December 2013 - 15:39

Chin:

Aaaah vet!! Mooi om in gedachte mee te reizen!

en zo te zien doet dat tegengif ook aardig wat met je haha

Enjoy en take it easy!

Benieuwd naar jullie verhalen

• 22 December 2013 - 11:04

Robbert:

Super fet, leuk om jullie verhalen te lezen! Doen jullie wel een beetje rustig aan? xxx

• 06 Januari 2014 - 23:15

Maartje:

Happy new year Nouk en Daan!
    Ik zag hele fijne foto's op FB van de fullmoon party, lekker hoor!

Ooooh zo herkenbaar die buschauffeurs en de wazige 'get out' signalen. Gelukkig dat jullie nog een lift erna kregen haha

Wat mooi de activiteit wat de ander wil, ik zie jullie al gaan. Die thaise massages zijn zo heerlijk, ik heb nog nooit zoveel gekraak uit mijn lijf horen komen en elke keer weer. Pak er nog een paar zou ik zeggen, fijne opknappers na (zware) tochten. Same same but different ;)

Dikke kus
    PS: hier is het 14 graden, ik had vandaag ook een zonnebril op. Woehoee!