Thais TV debuut - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniel en Anouk - WaarBenJij.nu Thais TV debuut - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daniel en Anouk - WaarBenJij.nu

Thais TV debuut

Door: Anouk en Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel en Anouk

10 December 2013 | Thailand, Bangkok

De eerste dag na onze aankomst in Bangkok hebben we eerst goed uitgeslapen en daarna alleen maar op ons terras liggen chillen in het hostel (zie foto). Vermoeid van al het reizen waren we wel toe aan een dagje rust! (We horen jullie al denken; Och och wat hebben ze het zwaar.) s'Avonds hebben een bezoekje gebracht aan de bioscoop in Thailand. In een groot winkelcentrum in Bangkok beschikken ze over een bioscoop met 16 zalen waarvan 1 IMAX zaal. Een scherm 4 keer zo groot als een normaal scherm zorgt er echt voor dat je midden in de film zit. Het is in Thailand gebruikelijk dat er vlak voor iedere film een propaganda filmpje wordt gedraaid voor de koning. Door middel van verschillende actie foto's laten ze zien wat voor geweldig mens hij is; jagend of waar hij kleine kinderen in nood helpt. De bedoeling is ook dat iedereen gaat staan uit respect gedurende het filmpje, wij dus ook..heel apart! Na de propaganda begon eindelijk de film, de romanticus in Daan had gekozen voor The Hunger Games 2.

Voor de volgende dag had Anouk in de lonely planet gelezen dat er in het weekend een markt plaatsvindt in het noorden van Bangkok. Deze markt wordt beschreven als één van de grootste ter wereld en achteraf gezien kunnen wij zeggen, dat klopt! Een totale chaos verdeelt in 25 gebieden: eten & drinken, kleding, electronica, tassen, dieren, souvenirs enz. Voordat wij daadwerkelijk de markt opliepen hebben wij ook nog ons TV debuut gemaakt! We werden aangesproken: of we wilden meewerken aan TV Item waarin toeristen de Thaise bevolking een gelukkig nieuwjaar wensen. Daarnaast werden er nog een paar vragen gesteld waarom wij naar Thailand op vakantie komen en hoevaak we er al waren geweest. Na afloop van het interview werden we door de massa meegenomen de markt op en kon het geld spenderen beginnen. Gelukkig weten we dat we komende maanden nog alles mee moeten sjouwen. Dus na afloop van de markt liep Anouk weg met één tasje en Daan met een petje oftewel, netjes gedaan.

Nederland is een erg klein land maar dat neemt het feit niet weg dat je ons overal ter wereld tegenkomt, en nog ondernemend ook! Dit is ook het geval met Co van Kessel fietstochten. Deze man is meer dan 30 jaar geleden op het idee gekomen om fietstochten door Bangkok te organiseren en heeft er inmiddels een groot bedrijf van gemaakt. In het begin wisten we niet zo goed wat we konden verwachten, maar achteraf gezien was het echt super vet! De guide neemt je mee door allerlei steegjes van de stad zodat je echt kan zien hoe de inwoners van Bangkok leven. We schrokken er van hoe slecht sommige mensen daar zitten. Ze wonen met 15 personen in kleine huizen, de kinderen spelen met stenen en mokers op bouwplaatsen en overal stinkt het naar stront en pis. Daarnaast heeft het ook mooie aspecten, overal staan kleine Thaise vrouwtjes de lekkerste gerechten te maken op kleine zelf geïmproviseerde kookstellen. Na een uur fietsen door de steegjes van Bangkok bracht de guide ons in Chinatown. Hij vertelde ons dat dit de grootste ter wereld is met meer dan 50.000 Chinezen bij elkaar. Ook hier zijn we door de steegjes gefietst/gelopen en hebben we een goede indruk gekregen van Chinatown.

Na Chinatown bracht de gids ons naar een pier waar al de fietsen op een longtail boot werden gegooid en de tocht werd vervolgd net buiten Bangkok. Ondertussen vaarden we door verschillende kanalen en hebben we een goede indruk gekregen van de Thai die aan het water woont. De ene villa wordt afgewisseld met een krakkemikkig hutje dat bijna op instorten staat. Na een half uur in de boot te hebben gezeten hebben we een fietstocht gemaakt over het platteland en gezien hoe de mensen daar leven. Wat een verschil op een half uur varen van Bangkok. Iedereen heeft daar mooie huisjes en leeft van de plantages of de rivier die vol zit met vis (karpers voor de vissers onder ons). Uiteindelijk kregen we nog een maaltijd aangeboden bij een plaatselijk tentje en hebben we lekker zitten eten.

Onze laatste dag in Bangkok stond vooral in het teken van de demonstraties. s'Ochtend werden we al gewekt door alle trommels en fluitjes van de demonstranten en werd ons door verschillende mensen afgeraden om naar buiten te gaan. Gelukkig zijn we beide al een keer in Bangkok geweest en hebben we de meeste hoogtepunten al gezien. De dag ervoor hadden we ook al last gehad van de demonstraties toen we onderweg waren naar de fietstocht. Verschillende wegen waren afgezet met hekken waardoor de taxi een uur deed over een stukje wat normaal 10 minuten is. Gelukkig hebben we geen boze Thai-en achter ons aan gehad. Wederom hebben we overdag gechilled op ons terras. s'Middags de boot gepakt naar het treinstation omdat we niet het risico wilden lopen dat we weer vast kwamen te zitten in het verkeer. Gelukkig waren we ruim op tijd op het treinstation en konden we de trein naar het zuiden pakken met als eerste bestemming Khao Sok (uitspraak: Kauw Sok).

• 20 December 2013 - 14:32

Bert:

Jarenlang gewacht op jullie tvdoorbraak in Nederland en nu hebben jullie het dus helemaal gemaakt in Thailand? Goed hoor!
    Ja, op de fiets plekken in Azie verkennen is natuurlijk de beste manier. Veel zien...en hard doorfietsen als je lastig gevallen wordt. Alvast fijne feestdagen! X Bert

• 20 December 2013 - 14:32

Inge:

Hey lieverds,
    Dat fietsen klinkt echt super leuk! Wij hebben in Tanzania toen ook een fietstocht op mountainbikes gemaakt, de eigenaar van dat bedrijfje was ook een Nederlander! Je ziet vanaf je fiets toch weer hele andere dingen en je komt op mooie (en juist ook minder mooie) plekjes. Het lijkt mij heel mooi om zo het échte Thailand te zien. Geniet van de komende dagen en het duiken! KUS!! X

• 20 December 2013 - 14:47

Mama Cerutti:

Ho Lieverds,

Wat een geweldig verslag weer!!!

Wanneer kan ik jullie op de TV verwachten.Ik heb het altijd al gezegd dat er bij Anouk meer schuilging dan "hersens".

Als ik die dode eenden op de markt in Chinatown zie,heb ik al gegeten en gedronken,niets voor een dierliefhebber als ik!

Fietsen onder de leiding van een Nederlander in Bangkok,hoe verzint je het?? chapeau voor de ondernemender Nederlander......doe jij toch weer ideeen op eh. Daniel.

Vanochtend kerstinkopen gedaan, overal vol en druk....bah...en dan ook nog Kerst zonder jullie,

Ik denk dat ik die kant ook op komt, LEKKER CHILLEN!!!!

Blijf genieten ,veel liefs Christiana

• 21 December 2013 - 14:05

Git:

Aaah, The Hunger Games 2 is best romantisch! haha.
    Supervet weer jongens! Fijne kerst en doe de groetjes aan Jur en Wen! xxx

• 22 December 2013 - 09:52

Papa Frans:

Een heerlijk reisverslag ,ik geniet van het verhaal.o ja voor ik het vergeet, kopen jullie voor
    Mij een cobra, inclusief tien liter tegengif .
    Ik heb het filmpje gezien, maar de show met de cobra zie ik ,net als jullie toch maar liever
    Als toeschouwer.
    De slang in de bijbel heeft toen eva verleid, dus let je wel heel erg goed op anouk.
    Groeten en liefs ,
    Pa van uit sprang capelle

• 22 December 2013 - 14:23

Mam/Gerda :

Wat een avonturen weer !
    Anouk, je zou toch geen dingen doen, die je moeder ook niet zou doen ? (<:)

Blijf genieten samen !!!

P.S. Jullie tv-doorbraak was toch bij studio Max ?